 
| Toimumisaeg: | 05.09.2025 - 25.01.2026 | ||||||||||
| Eesmärk: | Süvendada õpetajate teadmisi motivatsiooni ja tulemuslikkuse psühholoogilistest alustest, pakkudes praktilisi tööriistu õpetamise tõhususe suurendamiseks, samuti soodustada toetavat töökeskkonda koolis, suurendades õpetajate teadlikkust tööstressi ja läbipõlemise põhjustest ning tööpingetega toimetuleku strateegiatest. | ||||||||||
| Sihtgrupp: | Üldhariduskoolide (sh täiskasvanute gümnaasiumide) ja kutseõppeasutuste STEM valdkonna õppeainete õpetajad, elukutset vahetavad insenerid jt kõrgharidusega isikud | ||||||||||
| Teemad: | 1. Õpimotivatsioon, motivaatorid õpilaste tulemuslikkuse tõstmiseks Kuidas õpilasi motiveerida? Motivatsiooniteooriad, kuidas neid teooriaid koolikeskkonnas rakendada. Seesmine motivatsioon. Välised motivaatorid. Hoiaku muutmine. Õpetaja enesemotivatsioon. 2. Õpilaskesksus koolis - mis on võimalik ja mida tegelikult saab teha. Õpilaskeskne suhtumine – mida saame teha? Peamised takistused ja kuidas neid takistusi ületada. 3. Arenguvestlus koolis - õpetaja, õpilane, lapsevanem. Töö tulemuslikkus (MOA teooria). Arenguvestluse eesmärk, planeerimine ja juhtimine. 4. Õpetajate tööstress ja läbipõlemine ja sellega toimetulek. Tööstressi esinemine, põhjused ja tunnused. Läbipõlemine. Tööpingetega toimetuleku strateegiad: esmaabi ja tegelik stressiga toimetulek. | ||||||||||
| Õpiväljund: | Koolituse läbinu: 1. oskab rakendada peamisi motivatsiooniteooriaid (sh seesmine ja väline motivatsioon, hoiakute muutmine) õpilaste motiveerimisel koolikeskkonnas; 2. selgitab tulemuslikkust mõjutavaid tegureid (sh MOA teooriat) ja oskab neid seostada tulemusjuhtimisega koolis; 3. mõistab enesemotivatsiooni olulisust õpetajatöös ja oskab kasutada enesemotiveerimise tehnikaid; 4. teab õpilaskeskse suhtumise põhimõtteid ja oskab neid praktikasse rakendada (nt õpilase kuulamine, empaatia, individuaalne lähenemine); 5. tuvastab takistusi õpilaskeskse suhtumise rakendamisel ning teab strateegiaid nende ületamiseks (ajapuudus, emotsioonid, suhtlemisbarjäärid jms.); 6. oskab ette valmistada, planeerida ja läbi viia arenguvestlust vastavalt eesmärgile ja eetikanormidele; 7. eristab tööstressi ja läbipõlemise tunnuseid ning mõistab nende mõju õpetaja tööle ja tervisele; 8. oskab rakendada erinevaid tööpingetega toimetuleku strateegiaid, sh vaimse esmaabi võtteid. | ||||||||||
| Hindamiskriteeriumid: | annab õppejõud esimeses loengus | ||||||||||
| Peamoodul: | STEM õpetaja täiendusõpe: didaktika, digivahendid ja suhted | ||||||||||
| Õppevaldkond: | Haridus | ||||||||||
| Õppekeel: | eesti keel | ||||||||||
| Maht: | auditoorne õppetöö: 6 akadeemilist tundi iseseisev/muu õppetöö: 150 akadeemilist tundi | ||||||||||
| Koolituse läbimist tõendav dokument: | TalTech tunnistus | ||||||||||
| Lektor: | Mare Teichmann, TalTech emeriitprofessor, PhD | ||||||||||
| Kontakt: | Marika Olander, 6203249, marika.olander@taltech.ee; Eveliis Saar, 5261155, eveliis.saar@taltech.ee | ||||||||||
| Müügihind: | 405 EUR / osaleja | ||||||||||
| Registreerumise algus: | 29.05.2025 00:00 | ||||||||||
| Registreerumise tähtaeg: | 02.09.2025 | ||||||||||
| Ajakava: | 
 | ||||||||||