Inseneripedagoogika ja STEM didaktika

Registreeru

Toimumisaeg:05.09. - 28.11.2025
Eesmärk: Aine eesmärk on:
- kujundada õpetaja/õppejõu/koolitaja isikupärast tehniliste ainete õpetamissüsteemi, arvestades inseneripedagoogika rakenduslikke võimalusi õppeprotsessis, vastavalt õpetatavale tehnilisele erialale nii teoreetiliste kui ka laboratoorsete ainetundide läbiviimisel;
- õpetada rakendama inseneripedagoogika põhikomponente ja nendevahelisi seoseid tulemuslikul õpetamisel, tutvustada erinevaid õppimisteooriaid ja kaasaegse õppemetoodika väljatöötamise põhimõtteid tehnikaõpetuses;
- õpetada õppurite motiveerimist ja aktiviseerimist ning erinevate õpistiilidega arvestamist tehniliste teadmiste omandamisel, kasutades mõjusaid õppemeetodeid, õpetamisstrateegiaid ja –mudeleid;
- õpetada rakendama didaktika põhiaspekte tehniliste õppeainete õpetamisel ja didaktika seost teiste õppeainetega;
- õpetada analüüsima ja lahendama erinevaid pedagoogilisi situatsioone.
Sihtgrupp:Üldhariduskoolide (sh täiskasvanute gümnaasiumide) ja kutseõppeasutuste STEM valdkonna õppeainete õpetajad, elukutset vahetavad insenerid jt kõrgharidusega isikud
Teemad: Inseneripedagoogika käsitlusaine, ajalugu ja teaduslikud alused. Inseneripedagoogika uued arengusuunad ja aktuaalsed probleemid. Õppeprotsessi mõjufaktorid ja suhtlemise süsteem. Tehniliste õppeainete õpetamise didaktilised mudelid. Inseneripedagoogiline didaktika põhimudel. Õppe-eesmärk, selle püstitamine ja taseme määratlemine. Eesmärgi taksonoomiad. Õppekirjanduse ja õppematerjalide koostamise üldpõhimõtted, struktureerimine, analüüs ja hindamine. Struktuuriteooria ja selle alused. Mõisted, nende moodustamine ja seletamine. Psühholoogilised ja sotsioloogilised aspektid tehnikaõpetuses. Õpiteooriad. Õpilasrühma analüüs. Õppimisteooriad. Õppematerjali didaktilised seosed. Näitlikustamise olemus ja didaktilised alused. Visuaalsete õppevahendite koostamine. Suhtlemine õpetamisel. Tehnikaõpetaja isiksus. Lihtsalt mõistetav suhtlemine. Motivatsioon. Tähelepanu, unustamine ja väsimine. Distsipliin. Õpetamine ja juhendamine. Õppetulemuste hinnang, hindamine ja tagasiside. Hindamise aspektid ja kriteeriumid. Hindamise meetodid ja viisid. Kontrolltööde koostamine ja hindamine. Eksamid. Kaasaegsed interaktiivsed õppemeetodid ja nende jaotus tehnikaõpetuses. Laboratoorne õppetöö ja metoodika. Ülesannete lahendamine. Erinevate õpistiilidega arvestamine õpetamisel. Küsimuste ja vastuste tehnika. Esitluse ja loengu ettevalmistamine. Toetava õppekeskkonna kujundamine. Erinevate pedagoogiliste situatsioonide analüüs ja lahendamine.
Õpiväljund:Õppeaine läbinud õppur:
- rakendab isikupärast insenerpedagoogilist süsteemset lähenemist õppetöö planeerimisel ja läbiviimisel, analüüsib ja illustreerib rakendusi näidetega oma erialast, teab inseneripedagoogika uusi arengusuundi;
- analüüsib inseneripedagoogilise õpetamismudeli põhikomponente ja selgitab nendevahelisi seoseid, analüüsib õppimise olemust ja selle mõju õpiprotsessile, valdab erinevaid kaasaegseid tehniliste erialaainete õppemetoodikaid;
- motiveerib ja aktiviseerib õppureid, arvestab õppurite erinevate õpistiilide ja individuaalse eripäraga, valdab mõjusaid õpetamise meetodeid, strateegiaid ja –mudeleid, kujundab õppijas positiivseid hoiakuid ja iseseisvaid õpioskusi;
- analüüsib ja lahendab erinevaid pedagoogilisi situatsioone tehnikaainete õpetamisel.
- koostab õpetaja pedagoogilise portfoolio
Hindamiskriteeriumid:Annab õppejõud esimeses kontakttunnis
Õppevaldkond:Haridus
Õppekeel:eesti keel
Maht:auditoorne õppetöö: 24 akadeemilist tundi
iseseisev/muu õppetöö: 132 akadeemilist tundi
EAP:6.0
Koolituse läbimist tõendav dokument:TalTech tunnistus
Lektor:Tiia Rüütmann, TalTech kaasprofessor, Eesti Inseneripedagoogika keskuse juhataja, PhD
Kontakt:Marika Olander, 6203249, marika.olander@taltech.ee; Eveliis Saar, 6203249, eveliis.saar@taltech.ee
Müügihind:1455 EUR / osaleja
Registreerumise algus:31.05.2025 00:00
Registreerumise tähtaeg:02.09.2025
Ajakava:
TalTech, Ehitajate tee 5
05.09.2025
10:00 - 13:30
19.09.2025
10:00 - 13:30
17.10.2025
10:00 - 13:30
31.10.2025
10:00 - 13:30
14.11.2025
10:00 - 13:30
28.11.2025
10:00 - 13:30

Registreeru