Toimumisaeg: | 07. - 21.03.2022 |
Eesmärk: | Tunda täiskasvanud õppija eripärasid; osata valida õpetamismeetodeid ning anda tagasisidet; anda ülevaade täiskasvanuõppe üldistest strateegiatest; mõista enda kui praktikajuhendaja rolli ning didaktilist pädevust praktikantide toetamisel ja nõustamisel ning õpikeskkonna loomisel praktika käigus. |
Sihtgrupp: | Praktika ja tööpõhise õppe koordinaatorid, ülikoolipoolsed praktikajuhendajad, õppetegevuse eest vastutavad töötajad ning ettevõttepoolsed praktika ja töökohapõhise õppe juhendajad ja juhid. |
Eeldused: | TalTech õppejõud ja praktikajuhendajad. Õppejõuna tööle asuda soovivad doktorandid. Ettevõtete poolsed praktikajuhendajad |
Teemad: | Praktika olemus, seos õppekavaga. Praktika eesmärgid, õpiväljundid. Praktika seos kutsestandarditega. Tulemuslik praktikaprotsess - tegevused, mis eesmärgil ja kuidas? Täiskasvanud õppija ja õpetamise iseärasused: kuidas toetada töökohal õppimist? Kuidas täiskasvanu õpib? Eesti elukestva õppe strateegia. Eakas õppija. Tulevikuoskused. Digiajastul sündinud õppuri ja noore töötaja eripärad. Eri õpistiilid. Intelligentsuse liigid. Tõhusad õppemeetodid. Praktika juhendamise protsess ja valdkonnad. Juhendaja roll ning pädevus täiskasvanud õppija toetamisel ning teadmise liikumise soodustamisel töötaja, meeskonna kui ka organisatsiooni tasandil. Praktika hindamine. Mentorlus. |
Õpiväljund: | Mõistab ja analüüsib enda rolli praktika juhendajana; oskab kujundada õpikeskkonda ja toetada õpitu rakendamist töökeskkonnas; oskab kasutada erinevaid meetodeid töökohal toimuva õppimise toetamiseks; mõistab täiskasvanu õppija õppimise iseärasusi ning oskab kasutada erinevaid didaktilisi lähenemisi õppija toetamiseks; planeerib õppetegevusi lähtuvalt andragoogika ja didaktika põhimõtetest; kasutab tõhusaid õpetamismeetodeid ja tagasisidevõtteid; juhendab praktikat tulemuslikult, tuginedes valdkonna parimatele praktikatele. |
Hindamiskriteeriumid: | Arvestustöö on täidetud vastavalt lektorite nõuetele. Tundides osalemine vähemalt 65%.
|
Õppevaldkond: | Haridus |
Õppekeel: | eesti keel |
Maht: | auditoorne õppetöö: 16 akadeemilist tundi iseseisev/muu õppetöö: 10 akadeemilist tundi
|
EAP: | 1.0 |
Koolituse läbimist tõendav dokument: | TalTech tunnistus |
Lektor: | Tiia Rüütmann |
Kontakt: | Marika Olander, 620 3249, marika.olander@taltech.ee |
Märkused hinna kohta: | Sihtrühmale tasuta. Koolituse läbiviimist toetab ESF projekt 2014-2020.1.05.20-0636 “EDU projekt -tööturu vajadustele vastavate ning kõrgharidust toetavate meeskonnapraktika koostöövormide piloteerimine ja jagamine “ |
Ajakava: | MS Teams veebikeskkond | 07.03.2022 | 10:00 - 11:30 | Praktika olemus, seos õppekavaga. Praktika seos kutsestandarditega. Tulemuslik praktikaprotsess - tegevused, mis eesmärgil ja kuidas? Elukestva õppe strateegia. Tulevikuoskused. Ruum: MS Teams veebikeskkond Lektor: Tiia Rüütmann, PhD | 11:45 - 13:15 | Praktika eesmärgid, õpiväljundid
| 13:15 - 13:45 | LÕUNA
| 13:45 - 15:15 | Digiajastul sündinud õppuri ja noore töötaja eripärad. Erinevad õpistiilid. Intelligentsuse liigid. Lektor: Tiia Rüütmann, PhD | 10.03.2022 | 10:00 - 11:30 | Täiskasvanud õppija ja õpetamise iseärasused: kuidas toetada töökohal õppimist? Kuidas täiskasvanu õpib? Eakas õppija Ruum: MS Teams veebikeskkond Lektor: Tiia Rüütmann, PhD | 11:45 - 13:15 | Õpiteooriad. Motivatsioon. Õppekeskkond
| 13:15 - 13:45 | LÕUNA
| 13:45 - 15:15 | Tõhusad õppemeetodid Lektor: Tiia Rüütmann, PhD | 21.03.2022 | 10:00 - 11:30 | Juhendamine ja mentorlus. Praktika juhendamise protsess ja valdkonnad. Juhendaja roll ning pädevus täiskasvanud õppija toetamisel ning teadmise liikumise soodustamisel töötaja, meeskonna kui ka organisatsiooni tasandil. Ruum: MS Teams veebikeskkond Lektor: Tiia Rüütmann, PhD | 11:45 - 13:15 | Praktika hindamine ja tagasiside. Refleksioon. Kokkuvõte.
|
|