A1 Terviklik kvaliteedijuhtimine (TQM) ja organisatsioonikultuur

Submit request

Date:02. - 03.10.2024
Aim of the course:• luua süsteemne ja terviklik ettekujutus kvaliteedijuhtimise ja juhtimiskvaliteedi arendamise praktikast tänapäeva maailmas;
• anda pädevus sobiva kvaliteedistrateegia valikul ja juurutamisel oma organisatsioonis;
• analüüsida organisatsiooni ja leida võimalusi organisatsiooni probleemide loovaks lahendamiseks ja jätkusuutlikkuse suurendamiseks
Target group:Inimesed, kes vastutavad organisatsioonis toodete ja protsesside kvaliteedi ja sellega seotud kulude eest (tippjuhid, kvaliteedijuhid, arendusjuhid, kõik kvaliteedi eest vastutavad töötajad).
Topics:· Kvaliteedijuhtimise ja kvaliteedi mõiste areng. Euroopa Kvaliteedivisioon.
· Terviklik kvaliteedijuhtimine (TQM – total quality management)
· Kliendikeskne lähenemisviis. Kano kliendirahulolu mudel.
· Kvaliteedialased põhimõisted – kvaliteet, protsess, klient, tarnija. Juhtimissüsteem ja kvaliteedjuhtimissüsteem. Sisemiste tarnijate-klientide ahel.
· Kvaliteedi dimensioonid – kontroll, ohje, tagamine, juhtimine, eestvedamine.
· Kvaliteedikulude arvestamine (PAF-mudel). Kvaliteedi kaalud.
· Demingi PDCA tsükkel. Pidev parendamine (kaizen) ja läbimurde juhtimine (breakthrough management)
· Strateegiliste süsteemide väljatöötamine: visioon ja missioon, väärtused, hoshin kanri sammud, eesmärkide lahtiharutamine (goal deployment).
· Kultuuri mõju organisatsiooni edule, kultuuri muutmise teed.
· Teadmuspõhine juhtimine (knowledge management).
· Kaoseteooria ja keerukate süsteemide (complex systems) juhtimine.
· Õppivad organisatsioonid (learning organizations).
· TQM-programmi sammud. Peamised ohud TQM-i juurutamisel ja muudatuste juhtimisel.
Study results:Koolituse läbinu:
• tunneb kvaliteedijuhtimise valdkonna põhimõisteid ja tervikliku kvaliteedijuhtimise põhimõtteid;
• teab tänapäeval enamlevinud kvaliteedijuhtimise koolkondi ja tulevikusuundumusi;
• oskab seostada kvaliteedijuhtimist organisatsiooni strateegiaga ja –kultuuriga;
• suudab analüüsida ettevõtte kvaliteedikulusid;
• suudab valida organisatsioonile sobiva lähenemise TQMi praktilisele rakendamisele.
Assessment criteria:Osalemine koolituspäevadel
Comments:See kursus on osa "Kvaliteedijuhi pädevuskoolitus" koolitusprogrammist.
Main Module:Kvaliteedijuhi pädevuskoolitus
Learning outcomes:Business, administration and law
Course language:in Estonian
Volume:lectures: 16 academic hours
independent studies: 10 academic hours
Credit points (ECTS):1.0
Graduation document:TalTech certificate
Lecturer:Kvaliteedijuhi pädevuskoolitust korraldab Tallinna Tehnikaülikooli Elektroenergeetika ja mehhatroonika instituut koostöös Eesti Kvaliteediühinguga.
Koolitajateks on antud valdkonnas kogenud spetsialistid - õppejõud, konsultandid, sertifitseerijad, assessorid, kvaliteedijuhid, tegevjuhid.
Contact:Tiia Tammaru, 56636679, tiia.tammaru@taltech.ee; Maarja Tosso, 620 3943, maarja.tosso@taltech.ee
Price:395 EUR + VAT / participant
Place:Tallinna Tehnikaülikool, Ehitajate tee 5, Tallinn

Submit request