Õpetamine koolis: motivatsioon, stress ja suhted

Registreeru

Toimumisaeg:05.09.2025 - 29.05.2026
Eesmärk:Süvendada õpetajate teadmisi motivatsiooni ja tulemuslikkuse psühholoogilistest alustest, pakkudes praktilisi tööriistu õpetamise tõhususe suurendamiseks, samuti soodustada toetavat töökeskkonda koolis, suurendades õpetajate teadlikkust tööstressi ja läbipõlemise põhjustest ning tööpingetega toimetuleku strateegiatest.
Sihtgrupp:Üldhariduskoolide (sh täiskasvanute gümnaasiumide) ja kutseõppeasutuste STEM valdkonna õppeainete õpetajad, elukutset vahetavad insenerid jt kõrgharidusega isikud
Teemad:1. Õpimotivatsioon, motivaatorid õpilaste tulemuslikkuse tõstmiseks
Kuidas õpilasi motiveerida? Motivatsiooniteooriad, kuidas neid teooriaid koolikeskkonnas rakendada. Seesmine motivatsioon. Välised motivaatorid. Hoiaku muutmine. Õpetaja enesemotivatsioon.
2. Õpilaskesksus koolis - mis on võimalik ja mida tegelikult saab teha.
Õpilaskeskne suhtumine – mida saame teha? Peamised takistused ja kuidas neid takistusi ületada.
3. Arenguvestlus koolis - õpetaja, õpilane, lapsevanem.
Töö tulemuslikkus (MOA teooria). Arenguvestluse eesmärk, planeerimine ja juhtimine.
4. Õpetajate tööstress ja läbipõlemine ja sellega toimetulek. Tööstressi esinemine, põhjused ja tunnused. Läbipõlemine. Tööpingetega toimetuleku strateegiad: esmaabi ja tegelik stressiga toimetulek.
Õpiväljund:Koolituse läbinu:
1. oskab rakendada peamisi motivatsiooniteooriaid (sh seesmine ja väline motivatsioon, hoiakute muutmine) õpilaste motiveerimisel koolikeskkonnas;
2. selgitab tulemuslikkust mõjutavaid tegureid (sh MOA teooriat) ja oskab neid seostada tulemusjuhtimisega koolis;
3. mõistab enesemotivatsiooni olulisust õpetajatöös ja oskab kasutada enesemotiveerimise tehnikaid;
4. teab õpilaskeskse suhtumise põhimõtteid ja oskab neid praktikasse rakendada (nt õpilase kuulamine, empaatia, individuaalne lähenemine);
5. tuvastab takistusi õpilaskeskse suhtumise rakendamisel ning teab strateegiaid nende ületamiseks (ajapuudus, emotsioonid, suhtlemisbarjäärid jms.);
6. oskab ette valmistada, planeerida ja läbi viia arenguvestlust vastavalt eesmärgile ja eetikanormidele;
7. eristab tööstressi ja läbipõlemise tunnuseid ning mõistab nende mõju õpetaja tööle ja tervisele;
8. oskab rakendada erinevaid tööpingetega toimetuleku strateegiaid, sh vaimse esmaabi võtteid.
Hindamiskriteeriumid:annab õppejõud esimeses loengus
Õppevaldkond:Haridus
Õppekeel:eesti keel
Maht:auditoorne õppetöö: 6 akadeemilist tundi
iseseisev/muu õppetöö: 150 akadeemilist tundi
EAP:6.0
Koolituse läbimist tõendav dokument:TalTech tunnistus
Lektor:Mare Teichmann, TalTech emeriitprofessor, MA (psühholoogia), PhD (meditsiinipsühholoogia)
Kontakt:Marika Olander, 6203249, marika.olander@taltech.ee; Eveliis Saar, 6203249, eveliis.saar@taltech.ee
Müügihind:405 EUR / osaleja
Registreerumise algus:30.05.2025 00:00
Registreerumise tähtaeg:02.09.2025
Ajakava:
TalTech, Ehitajate tee 5
19.09.2025
14:00 - 17:30
17.10.2025
14:00 - 17:30

Registreeru